Dziewczęta z gildii Sojiro wychodzą naprzeciw nikczemnym PK-erom burzącym porządek w Akibie. Z pomocą swojego mistrza gildii udaje im się odeprzeć bezpośrednie zagrożenie, ale wszyscy zdają sobie sprawę, że to nie wystarczy, żeby naprawić sytuację w mieście. Tymczasem Shiroe i jego drużyna wracają z misji z niezwykle cenną informacją i planem, jak ustanowić nowy porządek...
UWAGI:
Projekt postaci Kazuhiro Hara. Na książce pseudonimy ilustratora i autora, nazwa autora: Daisuke Umezu. Oznaczenia odpowiedzialności: rysunki Koyuki, [>>] scenariusz Mamare Touno ; tłumaczenie Paulina Tuczapska].
Tysiące użytkowników zostaje uwięzionych w świecie internetowej gry "Elder Tale", a wśród nich członkowie West Wind Brigade. Wszyscy mają już dość bezsmakowego jedzenia, gdy nagle w mieście zostaje otwarty bar Crescent Burger. Spragniony normalnych posiłków lud Akiby wpada w szał...?! Sojiro i dziewczęta z jego gildii stają w obliczu nowego, ekscytującego wyzwania!
UWAGI:
Projekt postaci Kazuhiro Hara. Na książce pseudonimy ilustratora i autora, nazwa autora: Daisuke Umezu. Oznaczenia odpowiedzialności: rysunki Koyuki, [>>] scenariusz Mamare Touno ; tłumaczenie Paulina Tuczapska].
Na zebraniu mistrzów największych gildii Akiby zapada decyzja o utworzeniu Przymierza Okrągłego Stołu, a Shiroe zgłasza program realizacji najpilniejszych dla miasta spraw. O powstaniu nowego rządu dowiaduje się szlachta tuziemska, która wysyła do Akiby swoją delegację.
UWAGI:
Projekt postaci Kazuhiro Hara. Na książce pseudonimy ilustratora i autora, nazwa autora: Daisuke Umezu. Oznaczenia odpowiedzialności: rysunki Koyuki, [>>] scenariusz Mamare Touno ; tłumaczenie Paulina Tuczapska].
Wirtualny plac zabaw to książka o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media. Autor udowadnia w niej, że gry sieciowe stanowią wytwór dawnych gier, używając przy tym najnowszych dostępnych technologii. Stają się one kontekstem dla wielu innych mediów i rozmaitych kulturowych aktywności a oglądanie filmów i czytanie książek staje się czynnością relatywną wobec grania.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nathan, rozwiedziony profesor Harvardu, mieszka w Bostonie. Wolny czas spędza przed komputerem, oddając się internetowej rozrywce, jaką jest Island - wirtualna gra, gdzie w szczęśliwym świecie każdy może być kim chce i wieść beztroskie życie. Gra staje się dla niego azylem. Pewnego wieczoru Nathan, będąc wirtualnym Natem, potrąca samochodem kobietę, która pojawia się na drodze nie wiadomo skąd. Mogłoby się nawet wydawać, iż desperacko rzuciła się pod koła pędzącego auta. Jak ujawnia śledztwo, ktoś jej w tym pomógł... Nat jest w szoku i mimo iż świadkowie potwierdzają jego niewinność, dręczą go wyrzuty sumienia. Co gorsza, kiedy Nat rozłącza się i jest Nathanem, profesorem Harvardu, fikcja staje się rzeczywistością...
W prestiżowym warszawskim liceum dochodzi do krwawego ataku terrorystycznego. Zamaskowani sprawcy detonują ładunki wybuchowe i strzelają na oślep do przerażonych uczniów i pracowników. Jednym z zamachowców jest Błażej Dragiel, który popełnia samobójstwo na oczach swojej najlepszej przyjaciółki, Kai Almond.
Nikt nie rozumie, dlaczego syn znanego biznesmena i filantropa posunął się do takiego okrucieństwa. Tymczasem w mediach rozpoczyna się nagonka na Kaję. Pod adresem dziewczyny padają oskarżenia o współorganizację zamachu. Zmagająca się z olbrzymim hejtem Kaja, próbuje za wszelką cenę poznać prawdę na temat tragedii i oczyścić się z zarzutów. Wkrótce jednak odkrywa, jak mało wiedziała na temat swojego przyjaciela...
Komu tak bardzo zależy na tym, żeby pogrążyć Kaję? Jaki związek z zamachem ma nacjonalistyczna sekta, do której należy brat Błażeja? I czym jest gra "Thunderworld", przez którą Błażej niemal całkowicie wyłączył się z prawdziwego życia?
UWAGI:
Na okładce: Za najpotworniejszymi zbrodniami stoi wielka rozpacz. Oznaczenia odpowiedzialności: Marcel Moss.
Tego dnia nie idę do szkoły. Wracam do domu i zamykam się w sypialni. Odebrano mi wszystko, co było dla mnie ważne. Nie mam już nic. Uczniami prestiżowego warszawskiego liceum wstrząsa wiadomość o śmierci dwojga uczniów. Otylia - szkolny wyrzutek i niedoszła samobójczyni. Alan - najpopularniejszy uczeń w liceum i kapitan drużyny siatkówki. Nie znali się, pochodzili z innych środowisk, ale z jakiegoś powodu oboje spotkali się w nocy na dachu opuszczonej hali i skoczyli, umierając na miejscu. Opinia publiczna szybko wydaje wyrok i oskarża Otylię o nakłonienie Alana do samobójstwa. Jej najlepsza przyjaciółka Marta nie wierzy, że dziewczyna byłoaby do tego zdolna. Pewnego dnia ktoś wysyła wiadomość, która staje się początkiem zabawy w kotka i myszkę z osobą, która zna prawdę i zamierza ją ujawnić na własnych warunkach. Ludzie w szkole myślą, że nie miał wad, ale ja znam prawdę. Wiem, co zrobił, i wciąż nie mogę w to uwierzyć.
Wszyscy muszą zginąć
W prestiżowym warszawskim liceum dochodzi do krwawego ataku terrorystycznego. Zamaskowani sprawcy detonują ładunki wybuchowe i strzelają na oślep do przerażonych uczniów i pracowników. Jednym z zamachowców jest Błażej Dragiel, który popełnia samobójstwo na oczach swojej najlepszej przyjaciółki, Kai Almond. Nikt nie rozumie, dlaczego syn znanego biznesmena i filantropa posunął się do takiego okrucieństwa. Tymczasem w mediach rozpoczyna się nagonka na Kaję. Pod adresem dziewczyny padają oskarżenia o współorganizację zamachu. Zmagająca się z olbrzymim hejtem Kaja, próbuje za wszelką cenę poznać prawdę na temat tragedii i oczyścić się z zarzutów. Wkrótce jednak odkrywa, jak mało wiedziała na temat swojego przyjaciela... Komu tak bardzo zależy na tym, żeby pogrążyć Kaję? Jaki związek z zamachem ma nacjonalistyczna sekta, do której należy brat Błażeja? I czym jest gra "Thunderworld", przez którą Błażej niemal całkowicie wyłączył się z prawdziwego życia?
Nie wiesz nic
Życie jest za krótkie, by tracić je na nieustanny strach. Nie chcę już dłużej się bać. Tragiczna śmierć Alana, kapitana drużyny siatkówki z liceum Freuda, wpływa niekorzystnie na morale niektórych zawodników. Nowy kapitan, Hubert, wyjeżdża więc z kilkoma kolegami na kilkudniowy obóz w Bieszczady. Chłopak liczy, że w ten sposób uda mu się na nowo tchnąć w nich ducha rywalizacji. Nie wie, że to miejsce stanie się areną dramatycznej walki o przetrwanie. Komu tak bardzo zależy na ich śmierci? Tymczasem Marta wraz z przyjaciółmi próbuje wrócić do normalności po tragicznych wydarzeniach. Ktoś jednak zna ich tajemnicę i grozi, że ujawni prawdę. Rozpoczyna się walka z czasem. To niesprawiedliwe. To mnie powinna spotkać śmierć.
Nie wiesz dlaczego
Potrzebuję ich. Tylko one pomagają mi choć na krótko zapomnieć o beznadziei życia. Uczniami prestiżowego liceum Freuda wstrząsa tajemnicze zniknięcie nastoletniej Dagmary. Dziewczyna widziana była po raz ostatni w pobliżu szkoły, gdy wsiadała do nieznanego samochodu. Niektórzy sądzą, że zmagająca się z depresją Dagmara postanowiła uciec, by zacząć wszystko od nowa. Dwa miesiące później wychodzą na jaw przerażające fakty, a podejrzenia śledczych padają na skonfliktowane z Dagmarą Martę, Sarę i Wiki. Zdesperowane nastolatki próbują odkryć prawdę na temat zniknięcia dawnej przyjaciółki i oczyścić się z podejrzeń. Dlaczego Dagmara uciekła? Czy żyje? I jaki związek z jej zniknięciem ma popularne w sieci wyzwanie samobójców, przez które zmarł inny nastolatek?
Już nikt mnie nie skrzywdzi
Warszawski licealista Maks Hajder w trakcie rodzinnej kłótni wpada w szał i atakuje nożem domowników. Jego rodzice giną na miejscu, a młodszy brat w stanie krytycznym trafia do szpitala. Przybyłe na miejsce służby zastają Maksa siedzącego spokojnie na podłodze i otoczonego zakrwawionymi ciałami. Sprawia on wrażenie, jakby nie zdawał sobie sprawy z tego, co zrobił. Tydzień po zatrzymaniu Maks targa się na własne życie i zapada w śpiączkę. Gdy odzyskuje przytomność, początkowo nie potrafi przypomnieć sobie szczegółów tamtego tragicznego dnia. Prowadzący śledztwo i zmagający się z medialną presją policjanci próbują ustalić, dlaczego spokojny, lubiany i pochodzący z dobrego domu nastolatek dopuścił się tak potwornej zbrodni. Gdy Maks odzyskuje wreszcie pamięć, przenosi ich do mrocznego, toksycznego świata pełnego fizycznych i psychicznych tortur, których dopuszczał się na nim ojciec. Przerażeni śledczy odkrywają, jakie dramaty latami rozgrywały się za zamkniętymi drzwiami okazałego domu Hajderów. I mają wątpliwości, czy Maks jest z nimi szczery. Co tak naprawdę wydarzyło się tamtego dnia? Czy Maks mówi prawdę? I czym jest tajemnicza organizacja o nazwie Armia Pokrzywdzonych, której członkowie samodzielnie wymierzają karę sprawcom przemocy wobec nastolatków?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni